.
La idea és senzilla i complexa alhora: l'alumne, al llarg del període que dura un aprenentatge concret, manté un espai propi digital (en Internet gairebé sempre), on va recopilant tots els recursos que va utilitzant i, el més important, on va reflexionant i retroalimentant-se sobre el propi procés en el qual es troba immers.
Es tracta, una vegada més, d'una eina molt complexa d'usar tant per part de l'alumne, com del propi seguiment que el professorat ha de fer dels mateixos, a més de ser factible gairebé de manera exclusiva en etapes postobligatòries de l'ensenyament. Però des del meu punt de vista, la major trava que es pot trobar és que no s'optimitza el seu ús quan es fa de manera puntual; ha d'integrar-se de manera continuada al llarg d'amplis períodes i diferents contextos per a arribar que el seu rendiment arribi a més enllà d'una experiència puntual i anecdòtica.
En qualsevol cas, Fernando Santamaría ens oferix un parell d'articles sobre els mateixos que us poden aclarir moltes coses:
Portafolios electrónico: qué son y cómo pueden beneficiar experiencias de aprendizaje I (planteamiento teórico)
Portafolios electrónico: qué son y cómo pueden beneficiar experiencias de aprendizaje I (herramientas)
I per postres un parell d'eines Web 2.0 que ens permet crear i mantenir d'una forma gratuïta el nostre e-portfoli....tot un descobriment:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada